Målsætning

Vores idé er som udgangspunkt, et vendespil med henblik på indlæring og forståelse af tegn til tale på en sjov og underholdende måde. Det er meningen at både bruger og pædagog får en oplevelse af læring under brug af spillet.

Deltagerne kan lære (at træne) tegnene, det højner samtidig kommunikationsniveauet og de sociale kompetencer.

onsdag den 7. november 2012

De 29 spørgsmål


Vi har brugt de 29 spørgsmål lidt sporadisk i vores opgave. Vi har reflekteret og besvaret alle spørgsmålene, men valgt at lægge de spørgsmål ud vi mente var mest aktuelle i forhold til vores opgave. Vi har brugt spørgsmålene som inspiration til målgruppen, de æstetiske punkter og med hvilken fokus vi skal have på vores produkt.

Udvalgte primære spørgsmål vi har brugt:
1. Hvem er målgruppen? udviklingshæmmede med ingen eller nedsat tale samt pædagoger der arbejder med disse.
2. Er kommunikation løsningen? Ja, det er en central del af det.
3. Hvad er budskabet? Ved en kreativ og anderledes undervisning kan læringen blive sjovere.
4. Hvad er mediet? Et brætspil.
6. Hvad er formålet med effekten hos målgruppen? Lærer tegn til tale på en anderledes måde.
7. Hvem er afsender? Vores gruppe.
10. Hvad er formålet med effekten hos afsenderen? Lærer tegn til tale på en anderledes måde.
11. Hvordan påvirkes målgruppen ellers med lignende budskaber? Nogle brugere kan lære det hjemmefra eller fra bostedet.
14. Hvor, hvornår og hvordan skal målgruppen opleve produktet? I et socialt og hyggeligt samvær med f.eks. en pædagog eller brugere internt. (få et godt grin)
16. Hvilken genre skal bruges? Tegn til tale
17. Hvilke fortællemåder skal bruges? Brætspil med 2 eller flere spillere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar